Junior/senior træning

Vi tilbyder træning til alle aldersgrupper!

Juniortræning:
Junior træning er for børn mellem 8-14 år. Her trænes børnenes motorik, balance, styrke og kondition. Timerne er forskellige, og indeholder bl.a. cirkeltræning, bold/balance, løb og interval træning, dans og leg. Om sommeren foregår det meste træning udendørs, med blandt andet funktionelle øvelser med egen kropsvægt, løb og boldspil, samt træning på ”skærven”.

Under juniortræning forbereder vi børnene på at træne videre selv, når de bliver 15 år. Vi sørger for at undervisningen også vil være lærerig, så de kender til teknikker, og også samtidig bliver klogere på hvorfor det er vigtigt at holde kroppen sund gennem resten af livet. Vi snakker om kost og giver motivation, hvad enten barnet skal tabe sig, eller blot være aktiv og samtidig skabe nye venskaber.

Seniortræning / senior-klub:

Det er vigtigt at være fysisk aktiv- og det er aldrig for sent!
Med de rigtige styrke- og balanceøvelser, går de andre ting i hverdagen også lettere. Uanset alder er det rart at kunne håndtere sin egen hverdag, være mobil med eventuelle børnebørn, og kunne gå op af trapper.

Ved at træne kan du undgå livsstilssygdomme som fx overvægt, sukkersyge, kredsløbssygdomme, ledsmerter, samt bevarer muskelmassen.

Vi træner koordinationen, dvs. reaktions- og balance evnen. Vi træner også det fysiske, som styrke- og muskeludholdenhed, kredsløbstræning og core træning.

Senior træning er for alle over 60 år. Vi har samtidig en senior-klub, for dem som ønsker at være en del af det. Senior-klubben holder fødselsdage sammen, så hver gang et medlem fylder år, mødes vi til kaffe og rundstykker, gerne efter senior-holdtræning. Der bliver herudover også arrangeret bl.a. julefrokost og efterårs tur.